Kแด‡แด›ษชแด‹แด€ Sแด‡แดส€แด€ษดษข Nแด‡แดกส™ษชแด‡ Mแด‡ษดษขแด‡แดŠแด€ส€ Mษชแดแด˜ษช...

  • Artis minta bantuan

    Dalam pada semua orang bercerita tentang bajet besar untuk rakyat jelata Artis nak juga! Paling tak tahan...bila mereka minta bajet khas.

  • Secure Sockets Layer - SSL

    kepada pengguna domain dan hosting, apakah pernah mendengar tentang SSL ssl (secure sockets layer) adalah sebuah kata yang cukup popular untuk para pengguna domain dan hosting.

  • Cara mohon - BPN

    belum mendaftar boleh rujuk dan cara nak daftar.

  • Pengguna internet

    Berikut 10 kesilapan yang biasa dilakukan pengguna internet yang menjerumuskan diri mereka menjadi mangsa hacker.

  • Notepad

    Ramai orang berganggapan bahawa notepad ini hanya untuk kita menulis nota2 ringkas...tapi sebenarnya kegunaannya sangat meluas..contohnya kita boleh membuat program yang simple.

Saturday, March 28, 2020

ARTIS MALAYSIA MINTA DUIT - Dunia Akhir Zaman

gambar bukan hiasan



Untuk merangsang  ekonomi, kerajaan beri rakyat banyak duit! kau tak tersenarai sebab... banyak sangat! Hilang isu rampasan kuasa Hilang isu politik kotor... Yang ada sekarang...

Tentang Coronavirus misteri dan bajet berjuta yang kerajaan keluarkan untuk mengurangkan beban rakyat. kau tak peduli siapa jadi PM Yang penting...untung kau sokong,rugi kau tak suka. Walaupun 10 sen kau tak dapat,tapi anak2.... dapat,itu dah cukup memadai.

Dalam pada semua orang bercerita tentang bajet besar untuk rakyat jelata Artis nak juga! Paling tak tahan...bila mereka minta bajet khas. Kire sepesel untuk mereka. Kalau anak2 kau dapat paling banyak RM1600.00,pihak artis minta RM3000.00 Ko ghase? Logik ke tidak permohonan mereka tu? Bila di pertikaian...mereka kata artis dah hiburkan semua orang,tak salah jika ada bajet khas untuk mereka. Rasa macam nak tersembur air lior!


Artis tu siapa? Apa bakti mereka untuk kite? Nak kata menyumbang kearah kebaikan....rasa2nya tak ada... Yang kite nampak...banyak buruk dari baiknya. Artis lama....kire ะพkะฐัƒ lagi.. Artis baru? Macam hantu perangai masing2... Golongan macam ni nak dapat RM3000.00 sebulan? Tak masuk akal kan?


Doktor dan petugas2 yang sedang bertungkus lumus memerangi wabak corona pun dapat ciput je... Mereka yang terlenting lenting...nak bajet khas sebanyak RM3000.00? Tak menesabah dan menyakitkan hati! Suami kau kena bayar income tax ratus ribu! Itu pun belum cukup,kena bayar secepat mungkin. Ko orang fikir untung,ada golongan sedang berusaha nak langsai hutang dengan kerajaan. kekadang...ada juga perasaan rasa kerajaan tak adil Ada rakyat terpaksa bayar ratus2 ribu setahun Ada rakyat yang zahir kite nampak pandu kereta BMW,rumah 4 atau 5 buah.... Bayar income tax bawah RM5000.00. Padahal,semua kemudahan di kongsi bersama. Kadang2 sakit hati juga... Tapi apa nak buat....alasan mereka....kami berniaga,untuk rugi tak tentu.


Balik pada isu artis demand Ada setengah menyokong,ada setengah tahu diri... Artis je kot..... Apa yang besar sangat budi mereka pada negara? Setakat berlakon,menyanyi.... Tidak terlalu banyak sumbangan pada negara kite yang tercinta.

Berlakon mereka....dapat upah. Menyanyi....dapat upah juga.. Setiap langkah,mereka di bayar dengan jumlah yang banyak! Apa lagi yang mereka hendak lagi?


Kerajaan baru bagi sikit.... Mereka mahu lebih! Nampak sangat golongan ini tak tahu bersyukur! Mereka tak tahu... Mereka ada atau mereka tak ada.....tidak jadi masalah buat kite. Yang pasti... Jika kau layak,kau ambillah apa yang kerajaan bagi untuk semua Rakyat Malaysia tarafnya sama... Tiada yang lebih dan tiada yang kurang.... Rasa kaya.... Peruntukkan tu beri pada orang lain Rasa miskin... Pii daftar online untuk ambil hak sendiri. Yang pasti..... Belajarlah mengenal diri sendiri Jangan menonggak langit lama2.... Takut hujan turun....lubang hidung penuh air... Mati lemas pulak kome nanti.....

๐‘…๐‘’๐’ธ๐‘’๐“ƒ๐“‰ ๐’ซ๐‘œ๐“ˆ๐“‰

๐’ฎ๐‘’๐“‚๐’ท๐’ถ๐“ƒ๐‘” ๐“€๐’ถ๐“‡๐’พ

Pesan ke6 dari 14 pesan yang ada

Jika kamu bertanya kepadaku, bagaimana caranya menjadi kaya, ?
aku akan menjawabnya..
"jadilah orang pertama yang menyumbang, karena yang terakhirlah yang paling miskin, sehingga bimbang dan bingung untuk memberikan hartanya"_

๐น๐‘œ๐“๐“๐‘œ๐“Œ ๐ต๐“Ž ๐ธ๐“‚๐’ถ๐’พ๐“

GET FREE EMAIL UPDATES

Join for free and get valuable content delivered right through your inbox.